Image Alt

Marketing automation

Marketing automation is booming! Door gebruik te maken van deze technische mogelijkheid kun je op een efficiëntere manier leads omzetten in sales.

Inzicht in je resultaten

Marketing automation is booming! Bij marketing automation gaat het om het automatisch versturen van persoonlijke e-mails naar klanten, welke worden getriggerd door het gedrag van de potentiële klant. Door gebruik te maken van deze technische mogelijkheid kun je op een efficiëntere manier leads omzetten in sales. Op deze manier kun je de customer journey automatisch en beter opvolgen.

a
a

Makkelijk en snel mailings versturen

Nieuwsbrieven of andere e-mailcommunicatie met (potentiële) klanten worden vaak erg breed uitgezonden, waardoor de ontvanger zich niet persoonlijk aangesproken voelt. Daarnaast kan het voorkomen dat de ontvanger content ontvangt die irrelevant is voor hem of haar. Dankzij het toepassen van marketing automation wordt er data verzameld van de (potentiële) klant.

Meer omzet dankzij persoonlijke benadering

Hiermee kan de content van de nieuwsbrief of andere e-mailcommunicatie worden gefilterd en worden gepersonaliseerd op de specifieke behoeftes en wensen van de klant. Zodra een lead een bepaalde actie onderneemt, bijvoorbeeld wanneer hij zich inschrijft voor de nieuwsbrief of een demo aanvraagt, gaat er een trigger af in het systeem en start de e-mail automation. Om te kijken wat het beste werkt, kunnen er split tests worden uitgevoerd.

a
a

Split testen voor maximaal resultaat

Social Catch werkt voor marketing automation samen met het bedrijf MailBlue. De oprichters van deze twee bedrijven werken al jaren nauw samen met verschillende bedrijven. MailBlue is gespecialiseerd in marketing automation en e-mailmarketing. Het bedrijf beschikt over hun eigen automation systeem. De digital natives van Social Catch en MailBlue kunnen je ondersteuning bieden in het opzetten van jouw marketing automation. We gaan graag met je in gesprek om alle mogelijkheden door te nemen.