Image Alt

Social media advertising

Advertising en online strategieën krijgen een steeds belangrijkere rol binnen de marketingwereld.

Facebook advertising

Door het gebruik van Facebook advertising wordt jouw advertentie zichtbaar voor jouw specifieke doelgroep. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie, op het juiste moment te tonen, aan de juiste persoon. Daarnaast is Facebook geschikt voor remarketing, waarbij een campagne kan zorgen voor het vergroten van naamsbekendheid, meer volgers of meer verkopen.

a

Voordelen gebruik van Facebook advertising:
· Goede ondersteuning van andere (online) campagnes.
· Genereren van meer bezoekers, leads en conversies.
· Hoog bereik onder de juiste specifieke doelgroep.
· Mogelijkheid met een laag advertentiebudget in te stappen.
· Helder inzicht in de effecten van jouw advertenties.
· Analyses uitvoeren aan de hand van de verkregen informatie.
· Mogelijkheid tot interactie met de doelgroep.
· Geschikt voor remarketing.

Social Catch verzorgt gerichte campagnes op Facebook vanuit jouw eigen account. Je behoudt hierdoor zelf de controle en je hebt daardoor altijd inzicht op de effecten van jouw advertenties.
Binnen de advertenties zijn er verschillende mogelijkheden en met de belangrijkste doelstellingen voor ogen, bespreken wij graag de verschillende mogelijkheden.

De volgende doelstellingen zijn onder andere te behalen aan de hand van Facebook advertising:
· Het promoten van de eigen website.
· Het genereren van naamsbekendheid.
· Product Introduction.
· Het creëren van meer volgers op jouw eigen Facebook-pagina.
· Het promoten van specifieke berichten.
· Het promoten van Facebook Apps of acties.
· Sales realiseren.

a

YouTube advertising

Door de inzet van advertenties op YouTube komt jouw video onder de aandacht van potentiële klanten, zowel nationaal als internationaal. Youtube heeft daarbij de advertentiemogelijkheid waarbij er gebruik wordt gemaakt van bewegend beeld, wat een extra beleving zal toevoegen aan jouw (potentiële) klanten. Een YouTube campagne bestaat uit het tonen van advertenties aan een geselecteerd publiek, via Google AdWords wordt er bepaald aan wie, waar en wanneer de YouTube advertenties worden getoond. Social Catch biedt ondersteuning in het opzetten van verschillende YouTube campagnes.

Voordelen
· Alleen betalen wanneer de doelgroep kijkt.
· Hoog bereik onder de specifieke doelgroep.
· Resultaten zijn goed te meten.

Twitter advertising

Met het advertentieprogramma van Twitter is het mogelijk diverse tweets of accounts te promoten. Hierin worden berichten onder de aandacht gebracht bij een specifieke doelgroep. Daarnaast is het mogelijk om via Promoted-Trends in te spelen op actuele gebeurtenissen, hiermee wordt jouw account onder de aandacht gebracht bij een groot publiek.

Adverteren via Twitter is zeer flexibel. Een campagne kan continu worden bijgestuurd en kan je zelf een budget kiezen. Dit brengt ook verschillende voordelen met zich mee zoals:
· Gericht adverteren op basis van interesses.
· Interactie met jouw doelgroep.
· Specifieke tweets promoten.
· Alleen betalen wanneer er geklikt wordt (CPC).
· Het bereiken van een specifieke doelgroep.
· Een uitgebreide analyse van de bereikte resultaten.

Social Catch biedt, met jouw doelstellingen in gedachte, ondersteuning in een slimme aanpak. De volgende doelstellingen zijn onder andere te behalen door middel van adverteren via Twitter:

· Het generen van meer naamsbekendheid.
· Meer traffic naar jouw eigen webpagina generen.
· Het generen van meer volgers op jouw Twitter Pagina.
· Het efficiënt promoten van jouw product(en)/dienst(en).

a
a

Linked In advertising

Door het gebruik van LinkedIn heb jij jouw zakelijk doelgroep binnen handbereik en breng je jouw onderneming onder de aandacht bij bedrijven of mensen werkzaam in variërende branches.

Voordelen van het adverteren via LinkedIn:
· Diverse interessante business to business mogelijkheden.
· Groot bereik van de doelgroep.
· Gericht adverteren op basis van diverse factoren.
· Alleen betalen per klik (CPC).
· Groot inzicht in het resultaat.

Adverteren op LinkedIn kan voor jou als bedrijf, zeker als je je richt op de zakelijke markt, zeer interessant zijn. Het is zeer effectief, maar vrij kostbaar. Social Catch biedt, met jouw doelstellingen in gedachte, ondersteuning in een slimme aanpak.

De volgende doelstellingen zijn onder andere te behalen door middel van LinkedIn Ads:
· Het generaliseren van naamsbekendheid.
· Het vergroten van de vindbaarheid van jouw bedrijf.
· Producten of diensten promoten.
· Het generaliseren van meer traffic naar de officiële website.
· Nieuws onder de aandacht brengen.
· Het vergroten van het aantal volgers op jouw LinkedIn bedrijfsprofiel.

Instagram advertising

Instagram is een online platform waarbij beelden vastgelegd kunnen worden en heel makkelijk gedeeld kunnen worden met de wereld. Instagram heeft de potentie om een grote doelgroep te kunnen bereiken door middel van foto advertenties.

Voordelen van het adverteren via Instagram:
· 400 miljoen maandelijkse gebruikers.
· Genereert snel meer volgers.
· Kan makkelijk worden ingespeeld op gebeurtenissen.
· Het generaliseren van meer traffic naar de officiële website.
· Vergroot naamsbekendheid.

a