Geschreven door
admin
Datum
september 1, 2018

Instagram is het platform om jezelf te uiten, inspiratie op te doen en actie te ondernemen op basis van berichten. Hier kan jij als ondernemer natuurlijk geweldig op inspelen door gebruik te maken van Instagram om jouw merkidentiteit te laten zien, waarde creëren,  klanten te vinden en producten en diensten te promoten bij een betrokken publiek.

 

Instagram overzicht

Bij de plaatsing Instagram overzicht wordt de advertentie weergegeven in het Instagram-overzicht van de gebruiker. Waarbij de afbeelding leidend is om op te vallen en de aandacht van de gebruiker te vangen. Zorg daarom voor sterke afbeeldingen die zonder de tekst te lezen de gebruiker interesseert voor de boodschap. Het is essentieel dat de afbeelding daarom in lijn ligt met de tekst. Versterk de afbeelding met een korte tekst die in één oogopslag te lezen is.

Heb je toch meer woorden nodig? De tekst mag maximaal 2200 uit tekens bestaan.

Het afbeeldingsformaat voor Instagram-advertenties is afhankelijk van welke indeling je wil gebruiken:

Vierkante indeling:

Minimale resolutie (600 x 600 pixels)

Maximale resolutie (1936 x 1936 pixels)

 

Liggende indeling:

Minimale resolutie (600 x 315 pixels)

Maximale resolutie (1936 x 1936 pixels)

 

Verticale indeling:

Minimale resolutie (600 x 750 pixels)

Maximale resolutie (1936 x 1936 pixels)

 

Voor het gebruik van video’s is het afbeeldingsformaat ook afhankelijk van de indeling:

Vierkante indeling – 1:1

Liggende indeling – 1.91:1

Verticale indeling –  4:5

Instagram Stories

Net als bij Facebook stories is het mogelijk om advertenties te maken die worden weergegeven in de Instagram stories van gebruikers. Standaard wordt een foto vijf seconden en een video maximaal 15 seconden weergegeven in Instagram stories.

Omdat Instagram stories over het gehele beeldscherm wordt weergegeven adviseren we hierin het gebruik van staande foto’s. Voor advertenties binnen Instagram stories worden zowel afbeeldingen als video’s met de beeldverhoudingen 9:16 en 4:5 tot 1,91:1 ondersteund.

Bij het adverteren Instagram stories is het mogelijk de zichtbaarheid te verlengen door het gebruik van een carrousel met maximaal 3 swipe mogelijkheden. Selecteer 3 video’s, afbeeldingen of een combinatie die elkaar versterken.

Instagram post promoten

Vanuit de Instagram app is het mogelijk een goed lopende post te promoten. Door dit te doen kunnen we merkbekendheid genereren of betrokkenheid bij een bericht. Hiervoor hebben we wel toegang nodig tot het Instagram account. We zorgen er vervolgens voor dat de post onder de juiste doelgroepen wordt gepromoot.

 

Hopelijk hebben we je kunnen inspireren met de diverse inzichten en zien we de creatieve content snel tegemoet. Als je wilt sparren kan dat natuurlijk altijd met een van onze specialisten.

Wil je de Facebook Blauwdruk hebben? Klik dan hier

Tags
Categorieën