Over Ons

Laten we beginnen met degene waarmee het allemaal begon, onze chef, leider, man, kanjer…. Oftewel Dennis van den Berge. Als broekie van 15 jaar met een Monopoly-verslaving begon hij aan dit avontuur. In de jaren daarna heeft hij ervoor gezorgd dat Social Catch is uitgegroeid tot de business die het nu is. Ons team van specialisten op het gebied van social advertising, e-mail marketing, datamanagement en strategie staat dagelijks klaar om vele tevreden klanten te helpen met hun business. 

2018 stond voor ons in het teken van het ontwikkelen en vastleggen van onze branding.
Het onder de loep nemen van onszelf, onze waarden, visie, werkwijze en de teamleden als individuen was een ware ontdekkingsreis. We leven in een tijdperk waarin alles zich in vogelvlucht ontwikkelt. Iedereen krijgt dagelijks te maken met duizenden prikkels en iedere ondernemer wil ertussenuit springen, opvallen. We zien dat veel ondernemers daarom quick fixes toepassen, wat ervoor zorgt dat ze in een soort zombie trance schieten, waarbij ze blind zijn voor hun eigen verhaal en creativiteit. In plaats van dat mensen hierdoor opvallen en eruit springen, zullen ze verdwijnen in de massa. 

Voor onze branding keken we aandachtig naar onze werkwijze en waar we voor staan. Zo kijken we bij elke samenwerking naar de ondernemer in kwestie en naar zijn of haar onderneming.
We kijken naar wie hij is, waar hij voor staat, waar hij vandaan komt en welk doel hij wil bereiken. We analyseren de onderneming, bespreken het doel waarop de strategie wordt vastgesteld en de planning wordt gemaakt. Ondernemers kunnen vertrouwen op onze expertise. We behouden overzicht, evalueren tussentijds en sturen indien nodig bij. In alle drukte zijn wij de stevige vestiging. Dagelijks groeien we met onze klanten mee. We werken met hen samen en functioneren als een verlengde van de onderneming. En terwijl we aandachtig keken naar onze werkwijze en visie, zochten we een element die dit alles in één opslag zou vertalen. 

Wat is krachtig en standvastig, maar kan ook groeien? 

Na een aantal brainstormsessies kwamen we uit op bergen. En toen ging de creativiteit in full drive mode. We hebben ons verdiept in het proces dat ervaren bergbeklimmers doorlopen, wanneer ze besluiten een berg te beklimmen. En daaruit kwamen een aantal toffe overeenkomsten. 

Als een bergbeklimmer besluit om een berg te gaan klimmen, stelt hij/zij eerst een team samen aan de hand van expertise, kennis en ervaring met gelijkwaardige bergen. Wanneer het team is samengesteld, wordt er een grondige analyse van de berg, de omstandigheden, ondergrond en de hoogtes gemaakt. Aan de hand van dit inzicht, eerdere ervaring en expertise wordt de strategie en planning opgesteld. 

De reis naar de top kan beginnen en elk teamlid speelt met zijn/haar expertise een belangrijke individuele rol. De kracht van het team, de dynamiek, de diverse expertises, het overzicht, de strategie en planning, zorgen ervoor dat de top wordt behaald. Daarbij wordt er tussentijds geëvalueerd en worden veranderingen in de omstandigheden gepeild, zodat de strategie en planning indien nodig kunnen worden bijgesteld. 

Als we dit projecteren op onze samenwerking met gedreven ondernemers, staat
iedere ondernemer aan de voet zijn eigen berg, klaar om deze te beklimmen. We stellen een team samen, maken een strategie en planning aan de hand van een analyse, en zijn daarna helemaal klaar om de reis aan te gaan. Wij zijn er om de ondernemer te helpen om de top te bereiken die hij/zij voor ogen heeft. En terwijl de ondernemer zich onderweg alleen op zijn/haar core business hoeft te focussen, doen wij rest. Onderweg blijven we alles monitoren en sturen we bij wanneer nodig, om vervolgens als team die felbegeerde top te behalen! 

We hebben dit alles vertaald naar ons logo met bergtoppen die in verbinding staan met elkaar en die staan voor onze kernwaardes, namelijk: eerlijkheid, een persoonlijke aanpak, samenwerken, innovatie en proactiviteit. 

Dat staat als een berg. Toch? En de overeenkomst met Dennis’ achternaam is slechts een kleine toevalstreffer. 

Er is geen enkel succesboek dat ik heb gelezen, behalve Facebook. – Dennis