Geschreven door
admin
Datum
maart 23, 2017

Een content kalender is een overzichtelijke verzameling van verschillende soorten content of thema’s, die binnen een bepaalde periode op Social Media gepost kunnen worden, gebruikt kunnen worden voor nieuwsbrieven of voor jouw website. Een goede content kalender houdt rekening met zowel de doelgroep, de identiteit van het bedrijf en het doel van de boodschap.

Waarom is een content kalender zo belangrijk? Het opzetten van een content kalender kost even tijd, maar het uiteindelijke resultaat zal positief zijn voor jouw bedrijf, deze positieve effecten zullen wij nader behandelen.

  • Je lezers zullen ervan genieten
    De content is relevant, actueel en speelt in op verschillende thema’s gedurende het jaar. Hierdoor zal de content nooit als vervelend of als niet relevant worden ervaren en zal de doelgroep het echt lezen.
  • Je kunt makkelijk experimenteren en optimaliseren
    Met een content kalender is het erg makkelijk om te experimenteren en optimaliseren. Dit komt voornamelijk door het gebruik van verschillende thema’s en kortingen. Zo kan er bij het opzetten van verschillende campagnes vergeleken worden welke het beste werkt bij jouw doelgroep. Ook kan er gebruik worden gemaakt van verschillende kortingscodes bij zowel een nieuwsbrief als Facebook campagne. Hierdoor kan je goed meten waar de klant enthousiast van wordt en dit verder optimaliseren.
  • Je speelt in op de klant
    Je kunt je content specificeren en aanpassen op je doelgroep. Zo zal je een hoger bereik hebben bij jouw doelgroep en wordt het bereik van de social media kanalen steeds groter.
  • Je maakt de klant nieuwsgierig
    Wanneer lezers merken dat ze op regelmatige basis een nieuwe blogpost of nieuwsbrief krijgen, zullen ze dit appreciëren. Je zal de klant nieuwsgierig maken omdat er iedere maand/week/dag iets nieuws komt.
  • Je speelt in op de highlights van het jaar
    Doormiddel van een content kalender kan je gebruik maken van verschillende thema’s. Denk aan Valentijn, Kerst en de zomerperiode. Zo speel je in op thema’s die de consument bezighoudt.
  • Een jaar planning geeft meer rust en houvast
    Wanneer er binnen een bedrijf gebruik wordt gemaakt van een jaarplanning of content kalender zal er meer houvast en rust worden gecreëerd, omdat er een vaste content wordt gebruikt en deze van te voren al vast staat. Zo hoeft er niet continu nieuwe content te worden bedacht en kan de content voor langere tijd worden ingepland.
Tags
Categorieën